Uslovi poslovanja
Uslovi poslovanja za kupovinu putem sajta
Dobrodošli !
Ovo su uslovi poslovanja koji se primenjuju na svaku kupovinu u e-prodavnici.
Pre poručivanja naših proizvoda potrebno je da se upoznate sa ovim odredbama, jer one sadrže značajne informacije o Vašim pravima i obavezama. Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj e-prodavnici, potvrđujete da ste se upoznali sa Uslovima poslovanja i da ih u svemu prihvatate.
Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj e-prodavnici zaključujete Ugovor o kupoprodaji na daljinu.
- DEFINICIJE
- OPŠTE ODREDBE
- PORUDŽBINA
- IZJAVA O KONVERZIJI
- NAČIN PLAĆANJA
- DOSTAVA ROBE I OSTALA OGRANIČENJA
- POSTUPANJE PRILIKOM ISPORUKE
- PRAVO POTROŠAČA NA ODUSTANAK OD UGOVORA
- REKLAMACIJE
- VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
- ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
- ZAŠTITA POVERLJIVIH PODATAKA O TRANSAKCIJI
- POVRAĆAJ SREDSTAVA
- IZJAVA O PDV-u
- DEFINICIJE
Kada kažemo “Prodavac”, “Mi” ili “elektroluks.co.rs” mislimo na SAŠA JOVANOVIĆ PR POPRAVKA I PRODAJA BELE TEHNIKE RASHLADNIH KLIMA I UGOSTITELJSKIH UREĐAJA ELEKTROLUKS SERVIS BEOGRAD, sa sedištem u ul. Ustanička 194, Beograd, matični broj: 63338869, PIB: 108273109, tekući račun:250-1440001505780-28 , broj telefona +381 (64) 4729012, E-mail: office@elektroluks.co.rs, web adresa: elektroluks-shop.rs
Kada kažemo “Uslovi poslovanja”, “Uslovi” ili “UP” mislimo na uslove poslovanja koji važe za kupovinu u našoj e-prodavnici.
Kada kažemo “Kupac” ili “Vi” mislimo na bilo koje fizičko ili pravno lice koje je poručilo proizvod(e) Prodavca putem e-prodavnice ili koje je zainteresovano da poruči proizvode Prodavca.
Kada kažemo “Korisnik sajta” mislimo na svako lice koje pristupi i koristi Sajt.
Kada kažemo “Gost” mislimo na Kupca koji obavlja porudžbinu bez registracije naloga na Sajtu.
Kada kažemo “Registrovani korisnik” mislimo na Korisnika Sajta koji je registrovao svoj nalog na Sajtu.
Kada kažemo “Potrošač” mislimo na fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti i na koga se primenjuju propisi o zaštiti potrošača.
Kada kažemo “Kupoprodajni ugovor” ili “ugovor” mislimo na ugovor o kupoprodaji bilo kog proizvoda i/ili usluge Prodavca, koji uključuje odredbe UP, kao i eventualne posebne uslove ukoliko su ugovoreni između Ugovornih strana.
Kada kažemo Sajt, mislimo na sajt shop.elektroluks.co.rs.
Kada kažemo “Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti” ili “Pravilnik” mislimo na poseban akt u kome dajemo informacije kako obrađujemo Vaše podatke u vezi sa korišćenjem Sajta i u vezi sa kupovinom putem e-prodavnice. Pravilnik je dostupan na ovom linku.
Kada kažemo “Garancija” mislimo na svaku izjavu kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i koja je pravno obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Odredbe o Garanciji, koje čine sastavni deo Uslova poslovanja, možete videti ovde.
Kada kažemo “Ugovorne strane” mislimo na Kupca i Prodavca zajedno.
- OPŠTE ODREDBE
Uslovi važe u okviru celokupnog poslovanja, odnosno za našu ponudu, potvrdu porudžbina, isporuku i račune, kao i za sve druge isprave vezane za prodaju proizvoda.
Isporuka se vrši isključivo na teritoriji Republike Srbije. Ne postoji ograničenje u pogledu količine ili vrednosti.
Ovaj Sajt i e-prodavnica nisu namenjeni licima koja su mlađa od 18 godina.
U slučaju da je Kupac pravno lice, osoba koja unosi podatke i poručuje proizvode time potvrđuje i garantuje da poseduje ovlašćenje da zaključi Ugovor o kuporpodaji u ime i za račun tog pravnog lica.
Posebni uslovi (koji odstupaju od Uslova), posebno uslovi postavljeni od strane Kupca, biće obavezujući jedino ukoliko su posebno ugovoreni i pisanim putem potvrđeni s naše strane.
Odredbe Uslova poslovanja iz kojih proističe da se primenjuju na Potrošače, ne mogu se primeniti na Kupce koji su pravna lica.
- PORUDŽBINA
Poručivanje u online prodavnici se vrši isključivo putem Sajta. Potrošači ne mogu izvršiti porudžbinu telefonom, iako je stručna podrška našeg tima dostupna za savet i pomoć pri odabiru proizvoda.
Kupac poručivanje može izvršiti ili u svojstvu Gosta ili u svojstvu Registrovanog korisnika, o čemu Kupac sam odlučuje. U slučaju da se Kupac već prethodno registrovao, može da se prijavi i kupovinu izvrši preko svog naloga.
Ukoliko Vam proizvod odgovara i želite da ga kupite, to možete učiniti tako što ćete kliknuti na dugme „Dodaj u korpu„. Pre potvrđivanja porudžbine, korpu možete dopuniti, isprazniti ili ažurirati.
Nakon što selektujete sve proizvode koje želite da kupite, potrebno je da unesete podatke za porudžbinu u skladu sa formularom. Porudžbina je završena potvrđivanjem na dugme “Završi porudžbinu”.
Potvrđivanjem porudžbine na Sajtu kao Kupac potvrđujete sledeće:
- a) da su Vam poznate odredbe UP ili da su Vam morale biti poznate, jer smo Vam pružili stvarnu mogućnost da se upoznate sa njihovom sadržinom,
- b) da smo, pre potvrđivanja porudžbine, na jasan i razumljiv način ispunili obavezu obaveštavanja Kupca,
- c) da ste, kao Kupac, saglasni sa UP.
U pogledu obaveze obaveštavanja, potvrđujete da smo Vas obavestili naročito o sledećem:
- osnovnim obeležjima robe;
- našem poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
- prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati, kao i o svim eventualnim dodatnim troškovima, kao što su troškovi isporuke koji padaju na teret Kupca
- načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po reklamacijama kupca;
- postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe;
- načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja prodavca po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava kupca po osnovu saobraznosti;
- uslovima za raskid ugovora;
- u vezi sa prodajom tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe.
- mogućnostima vansudskog rešavanja sporova
Nakon što ste izvršili poručivanje, dobićete automatski email kojim se potvrđuje porudžbina. Služba internet prodaje Prodavca će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni proizvod. Obrada porudžbine, tokom koje utvrđujemo da li je proizvod raspoloživ na stanju, može trajati najviše 3 radna dana. Ukoliko proizvod nije na stanju, bez odlaganja Vas obaveštavamo o tome, u kom slučaju će se smatrati da je Vaša porudžbina otkazana.
Ukoliko smo u mogućnosti da isporučimo samo deo Vaše porudžbine, Služba internet prodaje će Vas kontaktirati kako bi Vas obavestila o tome. Ukoliko se saglasite, izvršiće se isporuka samo onog dela porudžbine koji je raspoloživ.
Za sva dodatna pitanja vezano za vašu porudžbinu možete nam se obratiti putem email adrese office@elektroluks.co.rs ili putem telefona 0644720912.
IZJAVA O KONVERZIJI
Pored slike svakog proizvoda naznačena je cena. Cene uključuju PDV, osim gde je izričito navedeno da je cena bez PDV-a.
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala Vam na razumevanju.
Istaknute cene u e-prodavnici važe isključivo za kupovinu putem interneta.
Istaknute cene ne uključuju troškove isporuke. Troškove isporuke možete videti u odeljku Isporuka.
- NAČIN PLAĆANJA
Plaćanje u našoj e-prodavnici može da se izvrši gotovinom prilikom preuzimanja pošiljke od kurira,putem predračuna ili karticom.
U slučaju plaćanja gotovinom, prilikom preuzimanja paketa kurir će vam predati poručenu robu uz koju ćete dobiti račun.
U slučaju plaćanja putem predračuna, kupcu se na e-mail šalje predračun, a po knjiženju uplate od strane kupca, paket se šalje kurirskom službom.
- DOSTAVA ROBE I OSTALA OGRANIČENJA
Isporuku proizvoda poručenih na Sajtu vrši kurirska služba City Express. Dostava se vrši do naznačene adrese Kupca.
Takođe, imate opciju da poručeni proizvod lično preuzmete u našem maloprodajnom objektu u Beogradu, Ustanička 194.
Ukoliko se opredelite za opciju ličnog preuzimanja, neće Vam biti naplaćen trošak isporuke, a imate obavezu da robu preuzmete u roku od 3 radna dana od dana prijema obaveštenja (sms ili E-mail) da se roba nalazi u radnji, spremna za preuzimanje.
Cena isporuke preko kurirske službe City Express je za Potrošače 360,00 dinara sa PDV-om.
Rok isporuke za robu kupljenu u internet prodavnici je 10 do 15 radnih dana, s tim da svakako ne može biti duži od 30 dana osim ukoliko informacija o mogućnosti kasnije isporuke nije izričito naglašena.
Roba se isporučuje Kupcu lično ili osobi koju je Kupac naveo kao primaoca pošiljke. Kupac, pre potvrđivanja porudžbine, unosi podatke o adresi za dostavu. Dostava se vrši u periodu od 8h do 17h radnim danima.
U času predaje robe Kupcu, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja stvari prelazi na Kupca.
Ukoliko Vas dostavljač ne pronađe na dostavnoj adresi, dostavna služba Vas kontaktira i dogovara novi termin dostave.
Ukoliko nakon toga dostavljanje naručene robe bude i dalje onemogućeno krivicom Kupca, odnosno osobe koja je naznačena prilikom unošenja informacija o dostavi, Kupac će biti dužan da snosi i troškove povraćaja robe. U tom slučaju, Ugovor o kupoprodaji se smatra raskinutim.
Obaveza Prodavca da isporuči poručeni proizvod se gasi ako je, zbog naloga državnih organa, smetnji u prometu ili pogonu, štrajka, isključenja, manjka sirovina i svih slučajeva više sile izvršenje neprimereno otežano ili nemoguće, a Prodavac je za navedene događaje saznao tek nakon što je potvrdio porudžbinu. U tom slučaju Prodavac će o tome odmah obavestiti Kupca.
- POSTUPANJE PRILIKOM ISPORUKE
Prilikom preuzimanja isporuke, Kupac treba da, u prisustvu kurira (dalje:službenik), vizuelno proveri paket, kako bi utvrdio da li postoje vidna oštećenja. Ako je vidno paket fizički oštećen, preporučujemo Vam da odbijete prijem, a oštećenja fotografišete.
Kupac ima pravo da zahteva otvaranje paketa u prisustvu službenika. Ako se tom prilikom ustanovi da su artikli oštećeni, službenik pravi zapisnik o reklamaciji.
Kupac je obavezan prilikom preuzimanja robe da potpiše otpremnicu (odnosno račun-otpremnicu), koju dostavna služba uzima kao potvrdu o preuzimanju.
Imajte na umu da se u slučaju da plaćate pouzećem, plaćanje službeniku CityExpress dostavne službe može izvršiti isključivo u gotovom novcu, ne platnim karticama.
- ODUSTANAK OD UGOVORA
Prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača (Sl. glasnik 88/21) kupovina putem sajta smatra kupovinom na daljinu.
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu u roku od 14 dana od dana dostavljanja naručenog proizvoda, bez obaveze navođenja razloga. Odredbe o pravu na odustanak odnose se samo na fizička lica, jer je potrošač fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu odnosno izvan poslovnih prostorija, koji se dostavlja i uz kupljeni proizvod, a isti možete preuzeti sa našeg sajta. Izjava mora biti potpisana.
Pdf izjava o odustanku od ugovora
Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada ste je poslali firmi SAŠA JOVANOVIĆ PR POPRAVKA I PRODAJA BELE TEHNIKE RASHLADNIH KLIMA I UGOSTITELJSKIH UREĐAJA ELEKTROLUKS SERVIS BEOGRAD, 11000 Beograd, Ustanička 194.
Izjavu možete poslati preporučenom poštom, kurirskom službom na gore navedenu adresu ili putem E-maila: servis@elektroluks.co.rs
Ukoliko nam izjavu o odustanku od ugovora pošaljete elektronski, na isti način, preko elektronske adrese sa koje ste poslali izjavu, ćemo Vas obavestiti u pisanoj formi o prijemu Vaše izjave.
Iako ohrabrujemo potrošače da nam se obrate telefonom u slučaju bilo kakvih nedoumica ili problema, imajte na umu da je odustanak od ugovora strogo formalni postupak i da nije moguće odustati od ugovora telefonskim putem.
Po proteku roka od 14 dana za dostavljanje obrasca za odustanak od ugovora, potrošač gubi pravo na odustanak i proizvod više ne može vratiti.
Ukoliko ste jednom porudžbenicom naručili više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam poslednja vrsta naručene robe bude isporučena. Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam je poslednja pošiljka ili deo isporučen.
Nakon slanja popunjenog i potpisanog obrasca za odustanak od ugovora, potrošač je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak, proizvod se više ne može vratiti. Troškove povraćaja robe u slučaju odustanka snosi potrošač. Roba se vraća na adresu navedenu na obrascu za odustanak.
Moguće je vratiti samo proizvode koji su neoštećeni i, po mogućnosti, u originalnoj ambalaži, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom (garantni list, uputstva, itd.).
Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, zajedno sa troškovima povraćaja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava molimo Vas da nam dostavite broj tekućeg računa na koji možemo da izvršimo uplatu. U slučaju da nam blagovremeno, u roku od 14 dana od dana prijema proizvoda, pošaljete preporučenom poštom obrazac za odustanak od ugovora, imamo obavezu da bez odlaganja izvršimo povrćaj uplate koju smo od Vas primili. Troškove povraćaja robe u slučaju odustanka od ugovora snosite sami.
Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u sledećim slučajevima:
1) pružanje usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti Potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
2) isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
3) isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
4) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
5) isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
6) ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu.
- REKLAMACIJE
Ukoliko želite da uložite reklamaciju u vezi sa isporučenim paketom i proizvodima ili izdatim računom, budite slobodni da nas kontaktirate.
Online potrošači mogu uložiti zahtev za otklanjanje nesaobraznosti/ reklamaciju na kupljeni
proizvod, kao i reklamaciju zbog pogrešno obračunate cene/reklamaciju na račun ( za proizvod koji niste poručili, a nalazi se na računu; koji niste poručili, a ne nalazi se na računu; koji ste poručili, a ne nalazi se na računu ili zbog pogrešno iskazane cene kupljenog proizvoda ili samog artikla).
Reklamaciju možete uložiti ukoliko Vam je isporučena roba koja nije saobrazna poručenoj i oglašenoj robi, odnosno ako je došlo do oštećenja robe u transportu ili pri izradi proizvoda. Pored svakog proizvoda nalazi cena proizvoda sa PDV-om, kao i kratki opis proizvoda i karakteristike koji su preuzeti od uvoznika ili proizvođača, kao i zemlja porekla i uvoza/uvoznik. Kako tehničke karakteristike proizvoda u potpunosti preuzimamo od uvoznika ili proizvođača, za iste ne odgovaramo.
Za neosaobraznost proizvoda odgovaramo u roku od 2 godine od kada je rizik prešao sa nas na potrošača.
U slučaju opravdane reklamacije u roku od 6 meseci od kupovine, potrošač ima pravo da izabere da li želi da se kupljeni proizvod zameni za novi proizvod, opravi ili želi umanjenje cene ili raskid ugovora i povraćaj novca u slučaju da reklamacija bude usvojena. Po proteku roka od 6 meseci, do dve godine, kupac ima pravo na popravku ili zamenu.
Nedostatak na proizvodu je nastao nakon preuzimanja, kao posledica vaše radnje ili slučaja, odnosno rizik slučajne propasti ili oštećenja proizvoda posle trenutka kada je proizvod predat potrošaču ili trećem licu koje je odredio potrošač, snosi potrošač, te ovo nije razlog za ulaganje reklamacije. Zato savetujemo da se paket ako je došao oštećen fotografiše.
9.1. Dostavljanje zahteva za otklanjanje nesaobraznosti
Da biste započeli postupak reklamacije, neophodno je da nam dostavite Zahtev za otklanjanje
nesaobraznosti/reklamaciju, u dva primerka. Obrazac zahteva dostavljen Vam je uz proizvod.
Takođe, obrazac zahteva za otklanjanje nesaobraznosti/reklamaciju imate u pdf formatu i na našem sajtu, odakle ga možete odštampati.
Pdf Zahtev za otklanjanje nesaobraznosti/reklamaciju
Potrebno je da ga popunite i zajedno sa kupljenim proizvodom i fiskalnim računom ili drugim
dokazom o kupovini preporučenom poštom ili kurirskom službom pošaljete na našu adresu:
SAŠA JOVANOVIĆ PR POPRAVKA I PRODAJA BELE TEHNIKE RASHLADNIH KLIMA I UGOSTITELJSKIH UREĐAJA ELEKTROLUKS SERVIS BEOGRAD, 11000 Beograd, Ustanička 194
ili
da zahtev popunite, potpišete, a zatim ga skenirate i sa skeniranim fiskalnim računom pošaljete elektronski na našu E-mail adresu:
9.2. Potvrda o prijemu zahteva za otklanjanje nesaobraznosti
Po prijemu zahteva za otklanjanje nesaobraznosti/reklamacije, jedan primerak Zahteva sa
popunjenim podacima o broju iz evidencije reklamacija, potpisom i pečatom trgovca ćemo Vam
vratiti poštom ili elektronski (ukoliko ste na taj način uložili reklamaciju, na elektronsku adresu sa koje ste nam zahtev i poslali) , kako biste imali dokaz o uloženoj reklamaciji. Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača.
Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom
obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije, odluci o odgovoru potrošaču, datumu dostavljanja te odluke, ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač, načinu i datumu rešavanja reklamacije, kao i informacije o produžavanju roka za rešavanje reklamacije.
9.3. Rok u kome moramo odgovoriti na uložen zahtev za otklanjanje nesaobraznosti i način
postupanja po uloženom zahtevu za otklanjanje nesaobraznosti
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju.
Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana od dana podnošenja reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. U slučaju odbijanja zahteva, razlog ćemo obrazložiti.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Reklamaciju ne možete uložiti u slučaju da smatrate da kupljeni proizvod nema svojstva koja ste Vi
očekivali.
Reklamaciju ne možemo uvažiti u slučaju defekta na proizvodu koji je nastao kao posledica neodgovarajuće upotrebe.
U slučaju da Vaš zahtev za otklanjanje nesaobraznosti/reklamacija bude odbijen, obaveštavamo Vas da imate mogućnost rešavanja spora vansudskim putem. Ukoliko pokrenete postupak vansudskog rešavanja potrošačkog spora, mi smo u obavezi da u tom postupku učestvujemo.
- VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
Ukoliko niste zadovoljni ishodom rešavanja reklamacije koju ste uložili, potrošački spor se može rešiti vansudskim putem, nezavisno od vrste i vrednosti spora, posredovanjem trećeg lica sa Liste tela za vansudsko rešavanje sporova, u cilju postizanja kompromisa. Izbor posrednika vrši Ministarstvo.
Na zvaničnoj internet stranici Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine nalazi se Lista tela za vansudsko rešavanje sporova, a možete joj pristupiti prateći sledeći link:
https://mtt.gov.rs/extfile/sr/33309/Lista%20tela%20za%20vansudsko%20nova%2028.02.2022..pdf.
Vansudskom rešavanju potrošačkog spora možete pristupiti ukoliko ste:
– prethodno izjavili reklamaciju trgovcu
– podneli predlog Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine – poštom, u pisarnici Ministarstva ili elektronski
Nakon toga, Ministarstvo prosleđuje predlog telu za vansudsko rešavanje potrošačkog spora, najbližem prema mestu prebivališta potrošača ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak rešiti na najefikasniji način. Telo za vansudsko rešavanje potrošačkog spora odlučuje o opravdanosti predloga u roku od 15 dana od dana prijema predloga.
Koje odluke se mogu doneti u potupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora:
- preporuka o načinu rešavanja potrošačkog spora
- zaključenje sporazuma o rešavanju spora
- obustavom postupka, u slučaju kada dalje vođenje nije celishodno
11. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Podatke nam dajete dobrovoljno, svojom odlukom, putem formulara za registraciju samo ukoliko želite da naručujete robu sa našeg sajta ili od nas zahtevate neku informaciju putem formulara za kontakt, kao i prilikom korišćenja, odnosno pregleda sajta posredstvom Cookies (kolačića). Ako ste samo posetilac sajta koji razgleda sadržaj, niste dužni da nam ostavljate bilo kakve lične podatke.
Podaci o ličnosti korisnika obrađuju se isključivo uz njihov izričito dat pristanak, u skladu sa
članom 15. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (“Sl.glasnik RS”, br. 87 od 13.11.2018.). Zahtev za
davanje pristanka predstavljen je na način kojim se izdvaja od drugih pitanja, u razumljivom i lako
dostupnom obliku, kao i uz upotrebu jasnih i jednostavnih reči, u skladu sa Zakonom.
Prilikom kupovine na sajtu prikupljamo samo osnovne podatke o Vama kao korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i realizovanje Vaših porudžbina. Pored nas koji Vaše podatke moramo imati zbog slanja pošiljke, podatke mora znati i kurir koji Vam paket dostavlja. Podatke ne koristimo u bilo koje druge svrhe.
Kolačići – cookies
Koristimo kolačiće da bismo obezbedili da naša internet stranica – sajt funkcioniše, kao i da bismo
unapredili naše usluge i poboljšali Vaše iskustvo pregledanja sajta. Kolačići su tekstualne datoteke
postavljene u računar lica koje je posetilo sajt u svrhu prikupljanja standardnih informacija u vezi sa
prijavljivanjem na sajt i ponašanja tog lica tokom boravka na sajtu, a koje mogu biti poslate internet
pretraživaču koje to lice koristi. Kolačići ne nanose štetu vašem uređaju, ne sadrže viruse, trojance
ili druge zlonamerne softvere. U kolačićima se čuvaju informacije koje se dobijaju u vezi sa
uređajem koji koristite. Međutim, to ne znači da smo upoznati sa Vašim identitetom.
Većina pretraživača automatski prihvata kolačiće. Međutim, možete da podesite Vaš pretraživač
tako da se na Vašem računaru ne čuvaju kolačići ili da se uvek pojavljuje poruka pre nego što se
kreira novi kolačić.
Pregledanje internet prodavnice nije uslovljeno davanjem saglasnosti na upotrebu kolačića, s tim što
njihovo potpuno onemogućavanje može da znači da ne možete da koristite sve funkcije naše
internet stranice.
Podaci koji se prikupljaju prilikom posete internet stranice automatski
Prilikom posete naše internet stranice, pretraživač koji koristite na Vašem uređaju će automatski i
bez Vaše aktivnosti poslati na server naše internet stranice:
– IP adresu uređaja sa kog je poslat upit i koji ima pristup internetu,
– datum i vreme pristupa,
– ime i URL preuzete datoteke,
– internet stranicu/aplikaciju sa koje se pristupa (referrer URL),
– pretraživač koji koristite i, ako je potrebno, operativni sistem računara koji podržava internet, kao i
ime vašeg provajdera.
Navedene podatke server privremeno čuva u takozvanoj log datoteci u sledeće svrhe:
– obezbeđivanje uspostavljanja nesmetane veze,
– obezbeđivanje komfornog korišćenja naše internet stranice/aplikacije,
– procena bezbednosti i stabilnosti sistema.
Ukoliko ste u Vašem pretraživaču, u operativnom sistemu ili u drugim podešavanjima Vašeg uređaja
prihvatili tzv. geolokaciju, odnosno dali svoj pristanak, ovu funkciju koristimo kako bismo vam
ponudili individualne usluge na osnovu Vaše trenutne lokacije (na primer, lokaciju najbliže
prodavnice). Podatke o lokaciji obrađujemo isključivo u navedenu svrhu.
Pravni osnov za obradu IP adrese je legitimni interes, koji proizlazi iz gore navede svrhe obrade
podataka, budući da je to tehnički uslov za funcionisanje sajta. Ove podatke ne prenosimo trećim
licima. Podaci se čuvaju privremeno i to za vreme posete stranici, a zatim se automatski brišu.
Nakon što napustite našu internet stranicu, podaci o geolokaciji se brišu.
Otvaranje korisničkog naloga
Ako kupovinu realizujete preko internet prodavnice, odredjena količina podataka nam je neophodna
da bismo kupoprodaju realizovali. Podaci o registrovanim korisnicima ostaju pohranjeni u našem
sistemu, a pristupate im upotrebom svog korisničkog imena i lozinke (koje ste sami odabrali). Ovi
podaci nijednog trenutka nisu i neće biti javno dostupni.
Kontaktiranje sa nama – različite vrste upita (kontakt e mailom, telefonom, putem
društvenih mreža)
U zavisnosti od načina na koji ste stupili u kontakt sa nama kao i vrste upita, ti podaci mogu
obuhvatiti ime, prezime, broj telefona, adresu e-pošte, ostale informacije o vama koje ste razmenili
sa nama, a koje su u vezi sa Vašim upitom.
Podatke prikupljene na ovaj način možemo obrađivati u svrhe pružanja odgovora na Vaše upite, za
potrebe prikupljanja statističkih podataka i profilisanje, kako bi unapredili naše poslovanje. Za
potrebe statistike i profilisanja biće izvršena anonimizacija, tako da dobijeni podatak ne može biti
doveden u vezu sa konkretnim licem .
Google analitika
Za potrebe prilagođavanja dizajna i stalnog poboljšavanja naših internet stranica, koristimo
takozvani Google Analytics – uslugu za veb analitiku koju pruža Google Inc. ("Google"). U tom
kontekstu se kreiraju pseudonimizovani korisnički profili i koriste se kolačići. Kolačići generišu
sledeće informacije o vašem korišćenju ove internet stranice:
– tip/verzija pretraživača,
– operativni sistem koji se koristi,
– referrer URL (prethodno posećena stranica),
– hostname računara sa kog se pristupa (IP adresa),
– vreme upita servera
Podaci se koriste za evaluaciju korišćenja naše internet stranice, za sastavljanje izveštaja o
aktivnostima na stranici i za pružanje drugih usluga vezanih za korišćenje stranica i korišćenje
interneta. Podaci se obrađuju u svrhu istraživanja tržišta i prilagođavanja ovih internet stranica. IP
adrese su anonimizovane, tako da nije moguće utvrditi identitet (takozvani IP maskiranje). Ni
pod kojim uslovima Vaša IP adresa neće biti povezana sa drugim podacima Google-a
Više informacija o zaštiti podataka u vezi sa Google Analytics potražite na internet stranici Google
Analytics
Nećemo ni na koji način učiniti dostupnim niti distribuirati informacije o Vama koje nam pružite. Svaki posetilac ima isključivo pravo da se prijavi na naše informisanje putem maila. Ukoliko nije voljan, njegova e-mail adresa neće biti korišćena za dalje marketinške aktivnosti.
Podaci ostavljeni prilikom registracije, služe za tehničku administraciju sajta i povremeno ili redovno informisanje o našim akcijama, akcijskim paketima kao i novostima iz našeg prodajnog asortimana. Podaci se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima služe za kvalitetno obavljanje prirode posla.
Rok čuvanja podataka o ličnosti
Podaci o ličnosti neće biti zadržani duže nego što je to neophodno za ostvarenje svrhe za koju su
obrađivani. Ukoliko je rok čuvanja podataka o ličnosti propisan Zakonom, rukovalac će zadržati
podatke u datom zakonskom roku. Nakon ispunjenja svrhe, podaci će biti trajno obrisani.
Podaci o realizovanim kupovinama i kupcima čuvaju se koliko je to predviđeno poreskim propisima
i propisima koji regulišu ugovor o prodaji.
Registrovani korisnici imaju mogućnost da prate istoriju podataka o porudžbinama preko naše
internet prodavnice, odnosno preko svog korisničkog naloga i lozinke u svakom trenutku imaju
uvid u svoje već realizovane kupovine. Na Vaše zahtev, ovi podaci se mogu obrisati.
Obavezujemo se da prikupljene podatke nećemo koristiti u bilo koje druge svrhe, niti će iste učiniti dostupnim bilo kom trećem licu, koje bi na bilo koji način moglo da ugrozi privatnost Vas kao naših kupaca.
Zaposleni su svesni značaja čuvanja tajnosti podataka i odgovorni za poštovanje istih.
Koja prava imate kao lice na koje se podaci odnose?
pravo na informisanje – zaposleni i druga lica na koja se podaci odnose imaju pravo da budu
informisani o svojim pravima, obavezama i o pitanjima koja se odnose na obradu njihovih
podataka o ličnosti, u smislu odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, čak i pre nego što
počne obrada tih podataka
pravo na pristup – da Vam omogućimo pristup Vašim ličnim podacima, da odgovorimo za
koje svrhe se koriste podaci koji se tiču Vas, kao i da pristupite takvim ličnim podacima, da
znate svrhu obrade, kategorije Vaših ličnih podataka koje čuvamo, treće, strane ili kategorije
trećih strana sa kojima se vaši lični podaci dele, period tokom kog zadržavamo podatke.
Pravo na ispravku i dopunu – da zahtevate ispravku netačnih, pogrešno unetih i/ili zastarelih
podataka;
pravo na brisanje i povlačenje pristanka za obradu – da zatražite brisanje Vaših ličnih
podataka ukoliko se obrada zasniva na Vašem pristanku. Pristanak možete opozvati u
svakom trenutku, tako što ćete se odjaviti na način koji smo predvideli (slanjem poruke na
određeni broj ili preko određenog linka) kao i slanjem poruke na mail adresu naše
kompanije. Ukoliko je osnov prikupljanja Vaših podataka zakon ili legitimni interes, ne
možemo udovoljiti Vašem zahtevu za brisanjem podataka;
pravo na ograničenje obrade – da ograničite obradu Vaših podataka ukoliko smatrate da je
obrada nezakonita, ako ste istakli prigovor ili ako smatrate da nam više nisu potrebni Vaši
podaci;
pravo na prigovor – da podnesete prigovor na način na koji obrađujemo Vaše podatke, čak i
u slučajevima kada nije sporno da podatke obrađujemo u skladu sa Zakonom;
da uputite pritužbu Povereniku za zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa Zakonom.
Postupanje u slučaju povrede podataka o ličnosti
U slučaju povrede podataka o ličnosti, dužni smo da o povredi podataka o ličnosti koja može da
proizvede rizik po prava i slobode fizičkih lica obavestimo Poverenika bez nepotrebnog odlaganja,
ili, ako je to moguće, u roku od 72 časa od saznanja za povredu.
Ako rukovalac ne postupi u roku od 72 časa od saznanja za povredu, dužan je da obrazloži razloge
zbog kojih nije postupio u tom roku.
Obrađivač je dužan da, posle saznanja za povredu podataka o ličnosti, bez nepotrebnog odlaganja
obavesti rukovaoca o toj povredi.
Obaveštenje iz stava 1. ovog člana mora da sadrži najmanje sledeće informacije:
1) opis prirode povrede podataka o ličnosti, uključujući vrste podataka i približan broj lica na koja
se podaci te vrste odnose, kao i približan broj podataka o ličnosti čija je bezbednost povređena;
2) ime i kontakt podatke lica za zaštitu podataka o ličnosti ili informacije o drugom načinu na koji
se mogu dobiti podaci o povredi;
3) opis mogućih posledica povrede;
4) opis mera koje je rukovalac preduzeo ili čije je preduzimanje predloženo u vezi sa povredom,
uključujući i mere koje su preduzete u cilju umanjenja štetnih posledica.
Ako povreda podataka o ličnosti može da proizvede visok rizik po prava i slobode fizičkih lica,
rukovalac je dužan da bez nepotrebnog odlaganja o povredi obavesti lice na koje se podaci odnose.
12. ZAŠTITA POVERLJIVIH PODATAKA O TRANSAKCIJI
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
13. POVRAĆAJ SREDSTAVA
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, SAŠA JOVANOVIĆ PR POPRAVKA I PRODAJA BELE TEHNIKE RASHLADNIH KLIMA I UGOSTITELJSKIH UREĐAJA ELEKTROLUKS SERVIS BEOGRAD je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
14. IZJAVA O PDV-U
PDV uračunat u cenu i nema skrivenih troškova.
Saglasnost i promene uslova
Obavezujemo se da ćemo se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće tek nakon objavljivanja na ovoj stranici ili slanjem e-mail obaveštenja registrovanim korisnicima.
Ukoliko imate dodatnih pitanja, možete nas kontaktirati telefonom, E-mailom ili putem slanja pitanja preko panela “Kontakt”.
Ova politika privatnosti stupa na snagu 01.05.2025. godine.





